donderdag 30 augustus 2018

Thuisonderwijs

Ja maar, die kleine snotter, gaat die mee? En moet die dan niet naar school? Oh ja zeker, maar gelukkig is het ministerie van onderwijs hier erg efficiënt in om dit te regelen.
Volgende website helpt u heel wat verder indien iemand interesse heeft: www.vlaanderen.be/nl/onderwijs-en-wetenschap/onderwijsbeleid/huisonderwijs-voor-leerplichtige-kinderen

Download een 'verklaring voor huisonderwijs', vul het in, aangetekend opsturen binnen de week krijg je een bevestiging. Ons Hilde is goe bezig in Brussel. Blijkbaar is er meer aan het veranderen dan enkel maar de koekskes voor bij de koffie. Knap!

Gelukkig is Thibaut 11 jaar en moet hij nog geen examens afleggen, dus wel even checken of dit niet moet gebeuren.

Gaat die kleine wel willen studeren? Tja, dat hoop ik maar voor hem, want eucalyptustakken zijn echte zwepen. Nee, grapje. Dat is een kwestie van afspraken maken en of dat gaat lukken dat zien we wel, maar we gaan wel allebei ons best doen. Eerlijk gezegd heb ik er wel vertrouwen in, want hij is al begonnen in die boekjes die ik voor hem gekocht heb.

Kan/ mag jij wel les geven? Zeker, iedereen mag dat, dus ik zeker.

Maar over dit onderwerp ga ik zeker nog eens wat schrijven eenmaal we vertrokken zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan alle mooie sprookjes komt ...

Aan alle mooie sprookjes komt een einde, zo ook aan dat van ons. We zitten terug in België waar we terug herenigd zijn met onze fietsen. Vo...