zaterdag 9 februari 2019

Christchurch in the summertime

We nemen de bus van Greymouth naar Christchurch. ??? Zijn jullie daar al niet geweest? Klopt, maar we gaan er naartoe met een specifieke reden of beter redenen. Ten eerste is er een vliegveld en dat hebben we nodig want we trekken richting Fiji. Het was nodig want Thibaut liep er een beetje sip bij de laatste tijd. Niet dat hij mopperde of zeurde, maar ik denk dat al dat reizen een beetje in zijn kleren begint te kruipen (elke dag inpakken, klaar maken en vertrekken) en hij begon flink wat heimwee te krijgen. Het miezerige weer van de Westkust zal er ook wel voor iets tussen zitten (en de sandflies). En de laatste reden was dat je in NZ maar 3 maanden mag verblijven aan 1 stuk. Wij plannen er 4 te blijven. Om langer dan 3 maanden te verblijven moeten ze echt van alles een bewijs hebben (in het NL en in het EN): bewijs dat ik getrouwd ben, dat Thibaut mijn zoon is, dat ik hem niet kidnap, dat ik werk heb, dat er een salaris op mijn rekening komt te staan, dat mijn kiekens genoeg eieren leggen, ... Om zot te worden. Dus even richting Fiji. Goedkoper dan al die documenten te laten vertalen. (En leuker šŸ˜)
Maar eerst nog een dagje in Christchurch rondhangen en als het zomert, dan is dit een geweldig leuke stad. Enorm fietsvriendelijk, al blijf je continu de desastreuze gevolgen van de aardbevingen zien. De stad wordt doorkruist door de Avon river die je heerlijk kan volgen met de fiets of te voet. Je komt punters tegen (een soort gondel), de botanische tuin, de gebouwen van de universiteit en een boel parken. Bij het hospitaal zie je een heleboel bedden met patiƫnten naast elkaar staan. Met baxters en apperatuur en al. Kunnen die mensen ook eens van de zon genieten. Een mooi initiatief. Verblijven doen we in een rustige hostel met een prachtige tuin. En daar hebben ze ... hangmatten. Thibaut klimt erin en komt













er niet meer uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan alle mooie sprookjes komt ...

Aan alle mooie sprookjes komt een einde, zo ook aan dat van ons. We zitten terug in Belgiƫ waar we terug herenigd zijn met onze fietsen. Vo...